Popular Post

Posted by : Murat PINAR 15 Nisan 2009 Çarşamba

Arkadaşlar bu ayın 18'inde nasip olursa İtalya'nın Roma şehrine ineceğim..
Proje amaçlı bir seyahat olsa da, elbette fırsat buldukça, imkanlarım ölçüsünde gezip göreceğiz..
Sizlerin; gitmeden önce ki ve orada kalacağım bir aylık süreç için bulunacağı her türlü tavsiyeyi, dikkate alacağıma emin olabilirsiniz!
Şu an marcopoloturkey firmasından gidiş Roma, dönüş Milano olmak üzere biletleri ayarlama aşamasındayım..
İlk yurtdışı tecrübem olacağı için, nelerle karşılaşacağımı bilmiyorum.
Yanlız gitmiyorum, benlen beraber beş kişi Carrara'da ikamet edeceğiz.. Sadece, İtalya'ya gidiş ve dönüşlerim yanlız olacak.
Önerilerinizi not alıp, bloğuma da yansıtacağım ona göre.

Proje gidiş öncesi bloğu alıntılarla doldurmuştum. Laptop götürmeyeceğim ama fırsat buldukça yazarım inşallah.. Yakaladığım şık kareleri sizlerle de paylaşırım..



@by_rappe:
iyi yolculuklar dostum italya güzeldir hep gitmek istemişimdir bu arada kolezyumu görmeden gelme


@Mac2cryme: italyada roma başlı başına güzeldir, her yer tarih kokuyor. gidince göreceksin özellikle gitmen gereken bir yer olduğunu sanmıyorum.

@AurorAbeam: Biz bir hatalığına cosenzaya gitmiştik megep projesi kapsamında. Ayrıca 2 uçak arasında 6 saat olan süreyi roma da gezerek değerlendirmiştik. Kaliteli bir fotoğraf makinesi şart, anıları ölümsüzleştirmek için. Ayrıca aranızda italyanca bilen yoksa, mutlaka türkçe-italyanca temel cümleler, istekler vs içeren bir kitapçık alırsanız gezdiğiniz yerlerde rahat edersiniz. Ben 3 sene önce gittiğim için yaşımdan dolay doğru düzgün değerlendiremedim Şimdi olsa çok daha farklı olurdu
Ha ayrıca mayo da alın yanınıza Belki herhangi bir kıyıya gidip yüzmek istersiniz Ancak akdenizin sular çok dalgalı. Hocaların dalgalar tarafından top gibi oynandığını izlemiştim çok güzeldi
Ordan makarna almayı unutmayın. Bir bavul alın(orda çin malı çok ucuza bavullar bile var ) içine çeşit çeşit makarna doldurun. Makarnaya bayılan ben oranın makarnalarına hayran kaldım. Makarna çorbasının bile ayrı bir tadı vardı, mutlaka denenmeli.

@demircibu: milanoya git minestro çorbası içmeden gelme

@Trumpeter Swan: İtalya bence dünyadaki en güzel ülke. Şehir olarak da Roma gerçekten tarihi yönüyle çok fantastik bir şehir. İmkanım olsa orada yaşamayı isterdim ;). İnşallah birgün tekrar İtalya'ya gitmek nasip olur bana
Ayrıca kızların hepsi manken gibi keza erkeklerde öyle...

@gokhansar: roma mükemmeldir heryer başlı başına tarih... firsatin oldukça sokak sokak dolaş.gezerken trafikte dikkatli ol heryerden scooter çıkabilir akşam trafiği istanbul trafiği gibidir.
görmeni tavsiye edeceğim yerler:
Vatikan (devlet içinde devlet mutlaka görmelisin.müzesine girmeni tavsiye ederim)
Colosseo (kolezyum) (mutlaka görmelisin.içeride acaip bi sessizlik ve kan kokusu var )
Forum (romanın kurulduğu,sezar ın öldürüldüğü,yarışların yapıldığı mekan)
Aşıklar Çeşmesi
ispanyol merdivenleri
Panteon
Victor Emanuel Aniti
St. Pietro Katedrali
milanodan romaya giderken otoyollarındaki rahatlığı ve tır sayısını (asla bizdeki gibi damperli 1 kamyon görmedim )
milanonun sokaklarının temizliğine dikkat etmeni (aynı şekilde roma'nın da) öneriyorm
Tam yaşanası bir memleket

@mrtztkn: va bene va bene

@BlackPeac3: Roma dünya üzerinde benim gördüğüm en kötü şehir sadece bu kadar diyebiliyorum.
Roma'da gezmediğim tarihi yer adım atmadığım sokak kalmadı.
Ama her adımımda lanet ettim.
Şunu ciddi olarak söylüyorum ki bana deseler günlüğüne 100 euro veriyoruz ve seni romanın tarihi yerlerini dolaştırıcaz,kabul edip etmemekte düşünürüm.
Ünlü bir yazar Ankaranın en iyi şeyi istanbula dönüşüdür demiş.
bencede Romanın en iyi şeyi havaalanında kalkan uçağa binip gitmektir.
bir de Milano lafı geçmiş sanırım.
Romanın tersine Milanoda bence çok güzel bir şehir.
gördüğüm en güzel şehir.
gezmekten sıkılmayacaksın gezdikçe gezmek isteyeceksin.
eğer eline milanoda kalma fırsatı geçerse hiç düşünmeden milanoya git.
şimdiden iyi çalışmalar, iyi tatiller

@KAan21: roma güzel şehir abartma bnce
her sokağını görmen gerekmiyo zaten . yiyecek içecek biraz pahalı ama idare et artık bizm küçük pet şişe sular bile 1.5 euro orda . musluktan su iç hem ucuz hem lezzetli
ayrıca otoyolda her 10 km de bir autogril diye yerler var çok hoş bi mekan yolculuk sırasında takılırsın :D

@BlackPeac3'ten @KAan21'e misilleme:) valla bende seni anlayamıyorum nasıl güzel diyorsun şaşırıyorum
idda ediyorum beğenmediğimiz hakkari falan daha güzeldir.( ciddi söylüyorum.)

2 AZ 703 V 18APR 6 ISTFCO HK1 I 0615 0755 *1A/E*
3 ARNK
4 AZ 706 V 18MAY 1 MXPIST HK1 1 1425 1810 *1A/E*
Evet biletimizi de aldık şükür. Söylediğim gibi, ilk yurtdışı tecrübem olacak, heyecanlı olduğum söylenemez.. İstişare her açıdan iyidir !
@SenS: Roma guzeldir.
milanoda ayni sekilde.
ben yurt disinda yasiyorum italyaya her zaman giderim. ama italyayi ispanyaya degismem. derim hep. ispanyayida amsterdam (hollandaya degismem) derim onuda turkiyeye filan diye gider bu siralamalar biraz karisik hepsinin ayri guzelligi ayri cirkinligi vardir.


en cok sevdigim sehirlerden biri Brugge (Belcika) .


italyada bol bol ham li yiyeceklerle karsilasirsin gebak ham bologneise vs vs . domuz yiyormusun bilmiyorum ama yemiyorsan yedigin seylere dikkat et.


yanina yiyecek bir seyler alacagini soylemissin ben sana bir kac yemek onereyim italyan restourantlarindan :)


Pizza yersen : Scampi ve Kalamar li ve Garnalli deniz urunlerinden yapilmis bir special pizza oneririm .


Pasta (Makarna) yemeni oneririm : (Spaghetti al pesto e scampi ) yine deniz urunu scampi ve pesto baharati ile yapilmis bir spagetti guzeldir.


Et yemeklerini seversende ( Scaloppa di vitello alla Parmigiana ) gril de kizarmis et (buzagi eti) ustune mozeralla filan rom soslu guzeldir :)


ben anlatirsam butun italyan mutfagini anlatirim bu kadarlik yeter :)

@justwritingmyname:öncelikle hayırlı yolculuklar inş memnun kalırsın zaten roma gibi biyerden memnun kalmayan olmaz sanırım . İlk gün tabii ki git colosseumu gör hiç kaçırma giderken sağında solunda eski roma imp. nın heykelleri var üstleri boyayla çizilmiş ama hepsiyle bi fotoğraf çektir :D daha sonra oralarda bazen pandomimciler oluyor rastlarsan memnuniyetle izlersin 1-2 euro bişiler at :D daha sonra colosseumun orda gladyatorler oluyor yanlıs hatırlamıyorsam 15 euro civarında bi ücretle fotoğraf çektirebilirsin.colosseumu hemen arkasında bir kapı var roma imp.zaferlerden sonra oradan şehre girerlermiş onu sakın es geçme colosseumun oralarda birde park vardı orda oturup dinlenirsin çünkü tüm gün aralıksız gezersin.Aklıma şimdilik bunlar geldi daha sonra aklıma geldikçe tekrar yazarım.

@Trumpeter Swan: Romada otobus bilet almıştım kaç eurodu hatırlamıyorum fakat 4 kere kullanabiliyoduk en son ne oldu bilmiyorum ayrıca bileti basma yeri otobüsün ortasındaydı basmadan arada kaynayabilrisin.

@mboyaci: Roma güzeldir fakat İtalya deyince aklima hep Venedik geliyor. Venedik bambaşkadir. Avrupa'da en hoşuma giden yer Venedik oldu. Dünya'da görebileceğin en güzel yerlerden birisidir bence Venedik.. İtalya'da Avrupa'nin en güzel yeridir bence ,en azindan Avrupa'nın diğer ülkeleri gibi sıkıcı değil..
Roma'da adim başi tarihi eserler vardir fakat tarihi eserlerde bir yere kadar ,bence kalabalik bir meydanda oturup insanlari izle. sokaklarda avara avara dolaş.. Hatta firsatini bulursan bir günlüğüne dahi olsa Venediğe git.
İyi gezmeler size
Bu arada ufak bir not : İtalya'da şehir içi otobusler ,şehirler arasi trenler dahil hiç bir yerde biletimizi kontrol etmediler.. Eğer biletsiz binerseniz 40 kat ücret aliyorlardi.Ben pişmanim fakat risk alip avrupanin birçok ülkesinde şehir içi ulaşimda hiç bilet almadim ,Fransa'da metrolarda bizimki gibi jeton atiyorsun oyle geçiyorsun ,onlarin üstünden atladim oyle geçtim. Ama dediğim gibi pişmanim ,keşke biletimi ,jetonumu her zaman alsaymişim.

2 Responses so far.

  1. Sade says:

    Merhaba,

    Sayfanızı çok beğendim ve kendi blogumda tanıtımını yaparak sayfanıza destek olmak isterim. Eğer kendi blogumda sizin blogunuzun tanıtımını yapmak ve bir nevi bedava reklâm vermek isterseniz, Blogumda yer alan Takipçiler (İzle) kısmına kaydolun ve

    1. Sitenizi/Blogunuzun adresini (Url)
    2. Kendi blogunuzun tanıtımında kullanmak istediğiniz tanıtıcı resminizi,
    3. Ana Kategorilerinizi,
    4. Siteniz/Blogunuz hakkında detaylı tanıtım yazınızı

    Bana elektronik posta (takiplistem@gmail.com) olarak gönderin. Blogumda sizin sitenizin/blogunuzun tanıtımını yapmaktan gurur duyacağım. Çok iyi bir iş çıkarmışsınız tebrik ederim.

    Zeynel Aslan
    Takip Listem

  2. Teşekkür ederim..

Copyright © Murat PINAR - Modified By - Designed by