Popular Post

Posted by : Murat PINAR 1 Temmuz 2009 Çarşamba

1934 yılında soyadı kanunu çıktı ,
her Türk kendine bir soyadı alacaktı , herkes kendisine soyadını kendisi seçtiği
için insanların bütün gizli aşağılık duyguları ortaya çıktı . Dünyanın en
cimrileri ‘ eli açık ‘ , dünyanın en korkakları ‘ yürekli ‘ , dünyanın en
tembelleri ‘ çalışkan ‘ gibi soyadları aldılar . Bir mektup yazabilecek zamanda
ancak imzasını atabilen bir öğretmenimiz kendisine ‘ çevikel ‘ soyadını almıştı
. Irkçılığın yayıldığı günler olduğundan , özellikle Türklüğü karışık olanlar
ırkçılığı anlatan soyadlarını kapışıyorlardı . Her türlü yağmada hep sona
kaldığım için güzel soyadı yağmasında da sona kaldım . Bana , ortada
böbürlenebileceğim bir soyadı kalmadığından , kendime ‘ nesin ‘ soyadını aldım .
Herkes ‘ nesin ‘ diye çağırdıkça ne olduğumu düşünüp kendime geleyim istedim .


Aziz Nesin

One Response so far.

  1. Orcunsau says:

    Anne tarafım soyadı kanunundan sonra Bulgaristan'dan göç etmişler. Sınırda giriş yaparken göç ettikleri için Göçer soyadını vermiş...
    Benim soyadım da Topçu. Trakyalı olduğumuz için büyük ihtimal dedemin babası filan balkan savaşlarında veya kurtuluş savaşında topçuydu. O yüzden vermişlerdir önceki mesajlarda yazıldığı gibi. Ama sırf soyadımla dalga geçen bir dünya gereksiz embesille kavga ettiğim için değiştirmeyi bile düşünüyorum.

Copyright © Murat PINAR - Modified By - Designed by