Popular Post

Posted by : Murat PINAR 11 Mart 2010 Perşembe

Birgun Israilogullari Hz. Musa'ya:
-ALLAH-IN en bilgili kulu kimdir, dediler.
Hz. Musa tereddut etmeden cevap verdi: Benim.
Hz. Musa bu sozunde haksiz degildi. Ancak Yuce Mevla'nin seckin bir peygamberi olarak "ALLAH bilir" demesi neticeyi Yuce Mevla'ya birakmasi ona daha cok yakisan bir davranis olurdu. Bu sebepledir ki ALLAH Teala vahiy melegini gonderdi ve Hz. Musa'nin kalbine su bilgi naksedildi.
-Ey Musa, benim senden daha bilgili kulum vardir.
Ve daha sonra su konusma gecti:
- Daha bilgin olan kulun kimdir ALLAH-IM?..
- Iki denizin birlestigi yerde, rast gelecegin bir adamdir. O kulum senden daha bilgilidir.
- Ey Rabbim, izin verirsen o kulunla gorusmek isterim. Onu nasil bulur ve tanirim?
- Zenbile tuzlanmis bir balik koy, yola cik. Nerede canlanirsa o kulumu da orada bulacaksin.
Hz. Musa, yaninda hizmetini goren delikanli ile yola cikti. Baligin canlandigini gorurse derhal haber vermesini sIkI sIkIya tesbih etti. Bir zaman gittiler. Deniz kenarina ulastilar. Sabahtan aksama kadar sIkI bir yuruyus yapmislar, iyisinden yorgun dusmuslerdi. Bir kayanin dibinde konukladilar. Genc adam yemek hazirligi yapmakla mesguldu. Zenbilde bulunan olu balik birden sicradi, kendini denize firlativerdi. Bir saniye icinde bu is olup bitivermisti.
Artik yolculuk sona ermisti. Buradan oteye gecilmeyecekti.
Ama delikanli biraz sonra yanina gelen Hz.Musa'ya bu haberi vermeyi unuttu. Tekrar yolculuk basladi. SIkI bir yuruyus onlari aciktirdi ve yordu:
- Getir yemegimizi, karnimizi doyuralim.
Delikanli birden hatirladi:
- Bak gordun mu dedi. O kayanin dibine kondugumuz zaman balik canlaniverdi. Ben de sana soyleyecektim, unuttum. Bu unutusa da baskasi degil, seytan sebeb oldu. Balik ise denizde bir delige girercesine yol tutup gidiverdi.
Hz. Musa heyecanlanmisti.
- Bekledigimiz iste o an idi. Hemen donuyoruz, dedi.
Donduler o kayanin yanina geldiklerinde kendilerini beklemekte olan bir adamla karsialstilar. Hz. Musa:
- ALLAH-IN sana ogrettiklerinden bir kismini da bana ogretmek uzere sana arkadas olabilir miyim?.. dedi.
- Sen benimle arakdaslik yapmaya tahammul edemezsin. Ic yuzunu bilmedigin meselelere nasil sabredebilirsin? Ey Musa, sen ALLAH-IN bildirdigi birtakim bilgilere sahipsin. Ben onlari bilmiyorum. Ben de ALLAH-IN bildirdigi birtakim malumata sahibim, sen de onu bilmiyorsun. Bundan dolayi benimle arkadaslik yapmaya tahammul edemezsin, dedi.
- InsaALLAH beni sabirli bir arkadas olarak bulacaksin. Senin hicbir isine karismayacak, karsi gelmeyecegim.
- Peki, eger benim arkadasim olacaksan ben aciklama yapip isin hikmetini anlatincaya kadar hic bir sey sorma!..
Bu teklif memnuniyetle kabul edildi. Beraberce yola ciktilar. Bir gemiye bindiler. Kendilerinden ucret alinmadi. Denize iyice acilmislardi. Adi Hizir olan adam, eline gecirdigi bir baltayi gemiye var gucuyle indirmeye basladi. Isin sakaya gelir bir tarafi yoktu. Aklini kacirmis da olamazdi. Boyle manasiz bir harekete tahammul edilemezdi.
- Sen gemidekileri suya bogmak icin mi gemiyi parcaliyorsun? Tehlikesi buyuk bir is bu..
Hazir manali bir bakisla;
- Benimle beraber bulunmaya tahammul edemezsin demedim mi sana?.. dedi.
Hz. Musa derhal verdigi sozu hatirladi.
- Unuttugum icin beni mazur gor. Muaheze etme. Arkadasligimizda bana gucluk cikarma.
Hizir bir sey demedi. Yola devam ettiler bu arada geminin kenarina bir kus kondu, marti ya da benzeri bir kus olmaliydi. Yuzerken gagasini suya daldirip cikarmisti. Hizir kusu gosterdi:
- Ey Musa dedi. Su kusu goruyor musun?
- Evet.
- O kus gagasini denize daldirip cikarinca bu denizden ne kadar eksilttiyse, iyi bilesin ki senin ve benim ilmim de ALLAH-IN ilminden ancak o kadarini ifade edebilir.
Ihtimal ki Hz. Musa'ya yaptirilan seyahatin agirlik merkezini de bu sozler ve bu hadise teskil ediyordu. Deniz yolculugu bitti. Beraberce yuruyorlardi. Oynayan cocuklara rastladilar. Hizir cocuklardan birini tuttu. Hemen öldürdü. Hz. Musa'nin icini bir korku kaplamisti. Boyle bir olay karsisinda da sessiz kalamazdi.
- Sucsuz yere bir cana kiydin ha?.. Vallahi gorulmemis bir is yaptin.
Hazir ona dondu:
- Sana benimle birlikte bulunmaya dayanamazsin dememis mi idim, dedi.
Hz. Musa tekrar ozur diledi.
- Sayet bundan sonra sana bir sey sorarsam artik benimle arkadas olmama konusunda mazur sayilacaksin, dedi.
Yine gittiler. Uzunca yorucu bir yolculuk yaptilar ve iyisinden aciktilar. Ulastiklari koy halkindan ekmek istediler. Fakat kimse onlari misafir etmek istemedi. Bu arada yikilmak uzere olan bir duvarin yanindan geciyordu. Hizir eliyle dokundu, duvar duzeliverdi. Aclik beynine vurmus duurmda bulunan Hz. Musa dayanamadi:
- Istesen bu duvari duzeltmeye bir ucret alabilirdin, (hic olmazsa karnimizi doyurmus olurduk) dedi.
Hizir, Hz. Musa'ya:
- Iste bu bizim ayrilmlamiz demektir ey Musa!.. Artik sana sabredemedigin hadiselerin aslini ve esasini anlatacagim.
- O gemi denizde is goren yoksullarindi. Otelerinde de saglam olan her gemiyi alip zapteden bir melik vardi. Istedim ki gemiyi kusurlu hale getireyim ve padisah onu almasin.
Oglana gelince onun anasi da babasi da iman etmis kisilerdi. Bunun icin onlari bir azginlik ve kafirlik burumesinden endise ettik de ondan oldurduk. Istedik ki Rabb'leri onun yerine adha temiz, daha merhametli olan bir cocuk versin. Duvara gelince o sehirde bulunan iki yetim cocuga aid idi. Altinda da o cocuklara ait bir define bulunuyordu. Babalari iyi bir adamdi. Rabb'in diledi ki cocuklarin ikisi de olgunluk cagina ulassin, definelerini cikarsinlar. Bu da Rabb'inden gelen bir merhamettir. Ben bunlari kendiligimden yapmadim. Iste sabredemedigin seylerin asli ve esasi budur. *
Hz. Hizir'la arkadasligi burada noktalanan Hz. Musa'nin hizmetini goren genc bu yolculukta bulunmamis, ayrilmistir. Cunki Kur'an'da olay anlatilirken hep "ikisi gittiler" denilmektedir.
* bk. Kehf Suresi, 18/60-82, Buhari, Enbiya, 27, c. 4/127

Prof. Dr. Ahmet Lütfi Kazanci

3 Responses so far.

  1. Dikkat.

    Eğer acil kredi ihtiyacınız var mı? Yatırım kredisi? Yapı kredi? Öğrenci kredi? Borç konsolidasyonu kredi? Işletme kredisi? daha fazla bilgi için (vandamariana111@gmail.com) ileri e-posta..

    İlginiz için teşekkürler..

    Bayan Vanda Mariana.

  2. Dikkat.

    Eğer acil kredi ihtiyacınız var mı? Yatırım kredisi? Yapı kredi? Öğrenci kredi? Borç konsolidasyonu kredi? Işletme kredisi? daha fazla bilgi için (vandamariana111@gmail.com) ileri e-posta..

    İlginiz için teşekkürler..

    Bayan Vanda Mariana.

  3. Dikkat.

    Eğer acil kredi ihtiyacınız var mı? Yatırım kredisi? Yapı kredi? Öğrenci kredi? Borç konsolidasyonu kredi? Işletme kredisi? daha fazla bilgi için (vandamariana111@gmail.com) ileri e-posta..

    İlginiz için teşekkürler..

    Bayan Vanda Mariana.

Copyright © Murat PINAR - Modified By - Designed by