Popular Post

Posted by : Murat PINAR 10 Mart 2010 Çarşamba

İnternet üzerinde aktif olarak fiyat taraması yaparak, bunları anlık olarak listeleme ve karşılaştırma olanağı sunan, online alışverişle birlikte doğan ve büyüyen karşılaştırma siteleri, tüketicinin nabzını tutuyor.

Finansal krizin de insanları tasarrufa yöneltmesiyle, tüm dünyada online karşılaştırma sitelerine olan ilgi arttı. Türkiye'de de fiyat karşılaştırma modeli, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte ciddi talep görmeye başladı.

AA muhabirinin, kullanıcıların banka kredileri, sigorta, internet servisleri ve GSM tarifeleri olmak üzere 4 ana başlık altında hizmet karşılaştırması olanağı sunan Enuygun.com verilerinden elde ettiği bilgiye göre, Türkiye'de en çok ihtiyaç kredisi araştırılıyor. Toplam kredi araştırmalarının yüzde 44'ünü ihtiyaç kredisi aramaları oluşturuyor. Bunun yüzde 37 ile konut/mortgage kredisi, yüzde 19 ile de taşıt kredisi takip ediyor.

Tüketici kredilerinde talep edilen ortalama miktar ise 6.000-10.000 lira arasında. Konut kredilerinde talep edilen ortalama miktar ise 30.000-60.000 lira. Konut kredilerinde aranan ortalama vade ise 93 ay.

Karşılaştırma yapan kitlelerin yaklaşık yüzde 80'i ihtiyaç kredisine online başvuruyor. Daha uzun süreli değerlendirmeyi gerektiren konut kredisi başvurularında bu oran yüzde 50 seviyesinde.

Konut kredisi şehir analizlerinde ilk sırayı yüzde 24 ile İstanbul alıyor. Bunu Ankara, İzmir, Antalya, Bursa ve Kocaeli izliyor.


-ADSL BAĞLANTISINDA HIZ ÖNE ÇIKTI-

İnternet ADSL bağlantısında öncelikli tercihlere bakıldığına ise kullanıcı açısından son dönemde hızın önem kazandığı ortaya çıkıyor. Geçtiğimiz sene en çok 1 megabitlik hızlar araştırılırken, şu an 4 ve 8 megabitlik hızların ciddi ağırlıklı olduğu görünüyor. Kullanıcıların yüzde 70'i 4 ve üzeri hızlardaki bağlantıları araştırıyor.

Veriler, GSM kullanıcılarının çok büyük bir kısmının kendilerine uygun bir tarife kullanmadığını ortaya koyuyor. Enuygun.com ziyaretçilerinin yüzde 80'i kendi tarifelerinden farklı bir tarifenin kendilerine daha uygun olduğunu tespit ediyor.

-''KURUMLAR KARŞILAŞTIRMAYA SICAK BAKIYOR''-

Enuygun.com Genel Müdürü Çağlar Erol, Enuygun.com'da finansal servisler odaklı bir karşılaştırma yaptıklarını, siteye gelen ziyaretçilerin, banka ihtiyaç ve konut kredileri, kasko ve zorunlu trafik sigortası, ADSL ve fiber internet bağlantıları ve cep telefonu tarifelerini karşılaştırma olanağı bulduklarını belirtti.

Bu servisin, ziyaretçilere tamamen ücretsiz olarak sunulduğunu ifade eden Erol, ''Eğer bu kurulan iletişimin ardından, kullanıcı bankaya kredi başvurusu yapar ve krediyi kullanırsa, banka bu tanıtım olanağını sağladığımız için bize bir ödeme yapıyor. Yani biz gerçekleşen kullandırıma bağlı bir reklam/tanıtım olanağı sunuyoruz. Benzer şekilde, eğer bir ADSL tarifesi, Enuygun.com'da yapılan bir karşılaştırmanın ardından satılırsa, ADSL şirketi bize bir ödeme yapıyor. Böylece son kullanıcıya hiçbir masrafı olmadan, etkili ve verimli bir reklam ortamı sunmuş oluyoruz'' dedi.

Çağlar Erol, kurumların genel olarak karşılaştırmaya sıcak baktıklarını da söyledi.

-''VERİLERİN GÜNCELLİĞİ 'ROBOT' YAZILIMLA TAKİP EDİLİYOR''-

Verilerin güncelliğini korumak için dikkatli bir çalışma yürüttüklerini ifade eden Erol, ''Enuygun.com'da veriler, çoğunlukla şirketlerin internet sitelerinden, 'robot' denilen bir tür yazılım aracılığıyla takip ediliyor. Bu robot, günde 20 kez bankaların, servis sağlayıcıların ya da GSM şirketlerinin internet sitelerini ziyaret eder ve ilgili sayfalarda bir değişiklik olup olmadığına bakar. Bir değişiklik olması durumunda ise hemen Enuygun.com ekibinden ilgili kişiye bilgi gider. Güncellemeler hemen manuel olarak gerçekleştirilir. Bunun dışında çalıştığımız bankaların kredi bilgilerinde güncellemeler olduğunda bizi doğrudan bilgilendirirler'' dedi.

Finansal hizmetler karşılaştırma alanında ciddi bir potansiyel gördüklerini belirten Erol, Türkiye'de toplam tüketici kredilerinin 2002'den beri tam 5 kat arttığını, bu artışın önümüzdeki yıllarda da süreceğini öngördüklerini kaydetti.

-''BİR YIL İÇİNDE ŞİRKETE YENİ BİR ORTAK GELEBİLİR''-

Sitelerini geçen sene aylık 100 bin kişi ziyaret ederken, bu yıl aylık ziyaretçi sayılarının 300 bine çıktığını söyleyen Erol, uçak bileti karşılaştırmasını da bir ay içinde hayata geçireceklerini bildirdi.

Daha önce Türkiye'nin ilk online iş çevresi edinme ve geliştirme platformu cember.net'i kurduklarını ve bunu Almanya merkezli global networking platformu Xing'e 4,3 milyon avroya sattıklarını anlatan Erol, Enuygun.com'un ise Hamburg merkezli R2 Internet GmbH ile ortak projeleri olduğunu belirtti.

Çağlar Erol, ''Ortağımızın payı yüzde 60. Bir yıl içinde şirkete yeni bir ortak gelebilir. Bir kaç yıl içinde tamamen de satış olabilir. Dünyada örnekleri yaşandı. Ben internet girişimcisiyim. Yaptığım iş, internet projelerini kurup büyütmek. Şirketleri mutlak satmak için yola çıkmıyoruz ama olursa da satarız'' şeklinde konuştu.

Copyright © Murat PINAR - Modified By - Designed by