Popular Post

Archive for Haziran 2013

Göz tembelliğini egzersizle önleyin!

By : Murat PINAR

Bilgisayar ve televizyon karşısında uzun süre kalmak, göz kuruluğu ve göz tembelliğine sebep oluyor.

Uzmanlar, doğru beslenme, bitkisel çözümler ve göz egzersizleriyle bunun önüne geçileceğini belirtiyor.


Bilgisayar veya televizyon karşısında uzun süre kalmak, bir noktaya odaklanarak uzun süre bakmak, yanlış ve yetersiz aydınlatma gibi sebepler, göz kaslarının tembelleşmesine neden olabiliyor. Avrupagöz Grup Küçükçekmece Göz Merkezi Başhekimi Opr. Dr. Hasan Oğuzhan, göz sağlığı için göz egzersizine vakit ayırmayı tavsiye ediyor. Göz tembelliğinin göz tansiyonu (glokom) ve göz kuruluğu gibi hastalıklara neden olduğunu söyleyen Oğuzhan, “Göz egzersizleri yorgun kasları sakinleştirir ve suyun dolaşımını artırır. Bol su tüketimi, gözlerinizi daha sağlıklı ve canlı kılarken düzenli uyku da sağlıklı gözler için önemli. Tüm bunlarla birlikte göz ve göz çevreniz, göz egzersizlerinin düzenli uygulanmasıyla daha sağlıklı ve güçlü bir hale gelecektir.” diyor.

GÖZ ALTI MORLUKLARINA PATATES İYİ GELİYOR

Patates içeriğinde bulunan C ve B vitaminleri, kalsiyum ve potasyumun göz altı morluklarına iyi geldiğini söyleyen Oğuzhan, “Salatalık içeriğinde bulunan A, C, B1 ve B2 vitaminleri de göz şişliklerini gideriyor. Çay ise içeriğinde bulunan tanen maddesiyle kan damarlarını daraltarak göz altında oluşan morluklara ve gözde oluşan yorgunluğa iyi gelir.” tavsiyesinde bulunuyor. Göz kuruluğuna iyi gelen besinlerin başında lahana, karnabaharın geldiğini aktaran Hasan Oğuzhan, kahve içeriğindeki kafeinin de göz kuruluğuna iyi geldiğini kaydediyor. Başhekim Oğuzhan, şu tavsiyelerde bulunuyor: “Göz çevresinde oluşan morluklar ve şişlikler için ödem atıcı özelliği bulunan maydanoz ve kiraz sapının iyi geldiği bilinmektedir. Rezenede bulunan B ve C vitaminleri, potasyum, kalsiyum ve magnezyum da göz kuruluğuna iyi geliyor. Tüm bunların dışında herkes tarafından bilinen ve sıkça kullanılan papatyanın ise sakinleştirici özelliği ve içeriğinde bulunan antioksidan maddelerle yorgun gözleri dinlendirebilirsiniz. Gözlerimizi, makyaj artıklarından ve dış etkenlerden temizlemek için bebek şampuanının haftada 1-2 defa kulak temizleme çubuğuyla kirpik diplerine uygulanması ve daha sonra bol su ile yıkanması çapaklanmanın önüne geçer. Buna rağmen geçmeyen batma şikâyetleri varsa gözyaşı destek tedavisi yapılmalıdır. Yazın güneş gözlüğü de gözleri koruyarak çapaklanmayı önleyecektir. Ancak bu bitkisel çözümlerin doktor önerileri ışığında uygulanması hepsinden önemli.”

Bilgisayar veya televizyon karşısında uzun süre kalmak, bir noktaya odaklanarak uzun süre bakmak, yanlış ve yetersiz aydınlatma gibi sebepler, göz kaslarının tembelleşmesine neden olabiliyor. Avrupagöz Grup Küçükçekmece Göz Merkezi Başhekimi Opr. Dr. Hasan Oğuzhan, göz sağlığı için göz egzersizine vakit ayırmayı tavsiye ediyor. Göz tembelliğinin göz tansiyonu (glokom) ve göz kuruluğu gibi hastalıklara neden olduğunu söyleyen Oğuzhan, “Göz egzersizleri yorgun kasları sakinleştirir ve suyun dolaşımını artırır. Bol su tüketimi, gözlerinizi daha sağlıklı ve canlı kılarken düzenli uyku da sağlıklı gözler için önemli. Tüm bunlarla birlikte göz ve göz çevreniz, göz egzersizlerinin düzenli uygulanmasıyla daha sağlıklı ve güçlü bir hale gelecektir.” diyor.

GÖZ ALTI MORLUKLARINA PATATES İYİ GELİYOR

Patates içeriğinde bulunan C ve B vitaminleri, kalsiyum ve potasyumun göz altı morluklarına iyi geldiğini söyleyen Oğuzhan, “Salatalık içeriğinde bulunan A, C, B1 ve B2 vitaminleri de göz şişliklerini gideriyor. Çay ise içeriğinde bulunan tanen maddesiyle kan damarlarını daraltarak göz altında oluşan morluklara ve gözde oluşan yorgunluğa iyi gelir.” tavsiyesinde bulunuyor. Göz kuruluğuna iyi gelen besinlerin başında lahana, karnabaharın geldiğini aktaran Hasan Oğuzhan, kahve içeriğindeki kafeinin de göz kuruluğuna iyi geldiğini kaydediyor. Başhekim Oğuzhan, şu tavsiyelerde bulunuyor: “Göz çevresinde oluşan morluklar ve şişlikler için ödem atıcı özelliği bulunan maydanoz ve kiraz sapının iyi geldiği bilinmektedir. Rezenede bulunan B ve C vitaminleri, potasyum, kalsiyum ve magnezyum da göz kuruluğuna iyi geliyor. Tüm bunların dışında herkes tarafından bilinen ve sıkça kullanılan papatyanın ise sakinleştirici özelliği ve içeriğinde bulunan antioksidan maddelerle yorgun gözleri dinlendirebilirsiniz. Gözlerimizi, makyaj artıklarından ve dış etkenlerden temizlemek için bebek şampuanının haftada 1-2 defa kulak temizleme çubuğuyla kirpik diplerine uygulanması ve daha sonra bol su ile yıkanması çapaklanmanın önüne geçer. Buna rağmen geçmeyen batma şikâyetleri varsa gözyaşı destek tedavisi yapılmalıdır. Yazın güneş gözlüğü de gözleri koruyarak çapaklanmayı önleyecektir. Ancak bu bitkisel çözümlerin doktor önerileri ışığında uygulanması hepsinden önemli.”

Göz kasları için egzersizler:

Oturarak, ayakta veya yatarak da uygulanabilecek bu hareketleri başlangıçta 5 kez, daha sonra 10 kez uygulayın.

Başınız dik, karşıya bakın ve başınızı hiç kıpırdamadan gözlerinizi aşağıdaki sıra ile hareket ettirin:

Tavana bakın–yere bakın,

Sola bakın–sağa bakın,

Sol üst köşeye bakın–sağ alt köşeye bakın,

Sağ üst köşeye bakın–sol alt köşeye bakın,

Yukarı-sola-aşağı-sağa-yukarı bakarak çember çizin,

Şimdi de aynı çemberi ters yönde çizin: Yukarı-sağa-aşağı-sola-yukarı bakın.

Copyright © Murat PINAR - Modified By - Designed by